فلت و انواع فلت گوشی

فلت و انواع فلت گوشی

فلت گوشی چیست و موبایل چند نوع فلت دارد؟

فلت از مجموعه چند سیم ظریف و باریک کنار یکدیگر ساخته شده که وظیفه ی انتقال جریان الکتریکی در برد های مدار را دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در طراحی و تولید گوشی های هوشمند از فلت برای اتصال و قطعات داخلی گوشی به یکدیگر استفاده می شود.

داخل گوشی چند فلت کار گذاشته شده که اگر هریک از آنها دچار مشکل شود، خود قطعه مورد نظر نیز از کار افتاده و احتمال اینکه اختلال در کارکرد سایر قطعات نیز ایجاد کند وجود دارد.

نگاهی به مهمترین فلت های داخل گوشی و تبلت: 

فلت ال سی دی و تاچ: فلت تصویر پشت ال سی دی قرار دارد و با اتصال به برد گوشی تصاویر را نمایش می دهد. فلت تاچ با اتصال به برد امکان لمس صفحه نمایش را می دهد.

از بارزترین نشانه های صدمه دیدن فلت ال سی دی و تاچ پرپر زدن تصاویر و گاه سیاه شدن آن همراه یا بد کار کردن تاچ است.

 

قیمت تعویض فلت تاچ

فلت شارژ:

قسمت مبدا سوکت شارژ محل قرار گیری فلت شارژ بوده و با انتقال برق به منطقه مادر برد گوشی را شارژ می کند. عدم شارژ شدن باتری هنگام اتصال به شارژر و زود خالی کردن شارژ در مدت زمان بسیار کوتاه از نشانه های خرابی فلت شارژ است.

قیمت تعویض فلت شارژفلت باتری:

این فلت روی مدار باتری متصل شده و به کمک آی سی خازن مقدار ولتاژ و ورود جریان برق به برد و باتری را کنترل می کند.

فلت باتریفلت ولوم:

دکمه کنترل صدا توسط فلت پاور ولوم با اتصال به سوئیچ اصلی مادر برد انجام می شود.

قیمت فلت ولوم گوشیفلت آنتن:

در این قسمت از موبایل از دو نوع مدار آنتن دهی و محور مجاور آنتن دهی تشکیل شده است. وظیفه هردو ایجاد اتصال از شبکه به قسمت برد و تقویت آنتن دهی هنگام مکالمه می باشد. عدم آنتن دهی و قطعی خودکار علت آسیب دیدگی فلت آنتن است.

فلت گوشیفلت سنسور:

همانطور که از نام این قطعه پیداست عمکرد سنسور تماس و صفحه نمایش از طریق ماژول سنسور گوشی به مین برد-مادربرد در این قسمت انجام می شود.

خرید فلت پاور سنسور موبایلفلت پاور:

این قطعه با ارتباط برقراری ارتباط بین کلید پاور(روشن و خاموش) به وسیله سوئیچ و کلید به برد اصلی گوشی در سایز ها ی متنوع ساخته می شود.

فروش اینترنتی فلت پاور گوشی موبایلفلت دوربین:

فلت دوربین، پشت دوربین گوشی قرار دارد که با اتصال به مادر برد کار می کند. ورود مایعات به داخل لنز دوربین علاوه بر سوختن خود دوربین موجب آسیب رسیدن به آن نیز خواهد شد.

تعویض فلت دوربین گوشی موبایل

چنانکه فلت گوشی شما دچار آسیب شده و نیاز به تعمیر دارد برای مشاوره رایگان تعمیرات موبایل  و اطلاع از آخرین قیمت روز قطعات موبایل  با ما تماس بگیرید.

2 thoughts on “فلت و انواع فلت گوشی

  1. رویا میگوید:

    سلام خسته نباشی گوشی من پنتک‌هست مشکل شارژ داشت بردم تعمیر وسیمی که از برد به فلت شارژ وصل میشه رو قطع کردن واز اون موقع گوشیم پرش انتن گرفته فقط تو فضاهای باز انتن میده از اونجایی که ساکن شیراز هستم شما میدونید چه قطعه ای لازمه که ازتون خریداری کنم که مشکلش حل بشه

دیدگاهتان را بنویسید