همه چیز درباره ی باتری موبایل

همه چیز درباره ی باتری موبایل

نشانه های تشخیص باتری اصلی و مشابه اصل

انتخاب باتری اصلی و با کیفیت برای تلفن همراه بسیار مهم است. زیرا عدم توجه به این موضوع می تواند موجب ایجاد خسارت و ضرر به موبایل و کاربر باشد. اما امروزه به دلیل تقاضای بالای تعویض و تعمیرات قطعات موبایل انواع متنوعی از  قطعات با کیفیت های متفاوت در بازار یافت می شود. بنابراین تشخیص اصل و تقلبی بودن آنها به دلیل تشابه ظاهری بسیار زیاد کار مشکلی است.

برای درست تشخیص دادن اصل و تقلبی بودن باتری های گوشی موبایل نشانه هایی وجود دارد که با آگاهی داشتن از آنها می توانید با اطمینان خاطر خرید کنید.

 نوشته های روی باتری:

باتری موبایل

 

به طور طبیعی هر کمپانی تولید کننده موبایل به زبان اصلی و بین المللی مشخصات قطعه مورد نظر را روی آن حک می کند. به عنوان مثال در تصویر زیر مشاهده می کنید که باتری اصلی شرکت سامسونگ نوشته هایی به زبان انگلیسی و باتری کپی همین برند به زبان چینی نوشته شده است. آیکون های درج شده در آنها نیز متفاوت است. وزن باتری های اصلی بیشتر از باطری های کپی است. تاریخ حک شده روی باتری باید به روز و مطابق با باتری اصلی گوشی مورد نظر باشد.

برآمدگی بدنه باتری:

تفاوت باتری اصل و تقلبی

 

ممکن است مواد به کار رفته در ساخت باطری های کپی  از مواد نامرغوب و بی کیفیت استفاده شده باشد. به عنوان مثال برچسب دور بدنه در قسمت بالایی دارای برآمدگی می باشد. در حالی که در باطری های اصلی صاف و فاقد برآمدگی می باشد.

کانکتور برجسته و صاف:

کانکتور باطری

در باتری های اصل شرکتی مقدار قابل توجهی برآمدگی در قسمت کانکتور مشاهده می شود، به طوری که اگر روی آن را با انگشت لمس کنید، متوجه برجستگی آن خواهی شد. اما در باتری های تقلبی این منحنی قابل لمس نیست. کاملا صاف و فاقد برجستگی می باشد.

جنس روکش باتری:

باتری های اصل و اورجینال دارای سطح یکنواخت و بسیار نرم بوده، و از پلاستیک PC پوشش داده شده است ولی باتری های غیر اصلی از روکش پلاستیکی ضخیم و نامرغوب ساخته شده و که در برایر ضربه و خط و خش ضعیف عمل می کند.

گارانتی:

از جمله فاکتور های بسیار حیاتی و حائز اهمیت، گارانتی یا ضمانت خدمات پس از خرید باتری می باشد. شرکت ها و فروشگاه هایی که قطعات و لوازم مربوط به تلفن همراه  را با گارانتی معتبر به مشتریان عرضه می کنند، موظف به قید و ارائه خدمات پس از فروش کالاهای مورد نظر خود می باشند.

بنابراین درنظر داشتن این فاکتور در حین خرید باتری بسیار قابل توجه بوده و هنگام انتخاب باتری به این نکته توجه داشته باشید. تمامی باتری های شرکت irangsm.ir شامل یک سال گارانتی تعویض می باشند.

علایم خرابی باتری موبایل:

 

جهت تشخیص خرابی گوشی موبایل نیاز به تخصص خاصی ندارید با توجه به چند نکته واضح می توانید به خرابی باتری تلفن همراه خود پی ببرید.

  • خاموش شدن ناگهانی و روشن نشدن دوباره گوشی

  • داغ شدن غیر طبیعی گوشی

  • متورم شدن باتری

  • طولانی شدن زمان شارژ

روش های افزایش طول عمر باطری گوشی موبایل:

نگهداری درست و اصولی از باتری تلفن همراه از موارد مهم افزایش طول عمر گوشی و صرفه جویی در هزینه های تعمیرات گوشی موبایل می باشد. از جمله مواردی که با رعایت آنها به راحتی می توان طول عمر باتری را بالا برد را برایتان شرح می دهیم.

پرهیز از شارژکردن های طولانی مدت:

عدم شارژ کردن طولانی مدت باتری

 

سعی کنید گوشی خود را به محض رسیدن به  100 درصد از شارژر جدا کنید. شارژ کردن طولانی مدت تلفن همراه صدماتی مانند اختلال در عملکرد سیستم گوشی و ضعیف شدن باطری را به همراه دارد. هنگامی که گوشی حود را به مدت طولانی شارژ می کنید، گرمایی که ایجاد می شود به باتری آسیب جدی وارد می کند. همچنین باید توجه داشته باشید که قبل از خاموش شدن گوشی حتما آن را شارژ کنید. اگر به درصدهای پایانی نزدیک است بهتر است قبل از خاموش شدن خودکار، خود گوشی را خاموش کنید.

دور نگه داشتن از محیط خیلی گرم و سرد:

قرارگرفتن گوشی در معرض مستقیم نور آفتاب یا گرمای بالا 30 درجه آسیب مستقیم به باتری وارد می کند. همچنین در محیط بسیار سرد یا حتی برف و باران نیز به آن آسیب می رساند. بنابراین هنگام سفر به اماکن گرم سیر و سرد سیر، سعی کنید تا حد امکان گوشی خود را در کیف یا خودرو قرارد دهید.

کم کردن نور صفحه:

تقویت باتری گوشی

هنگام نور صفحه نمایش گوشی بالا باشد، باتری باید انرژی زیادی مصرف کند تا نور ال ای دی صفحه با وضوح بیشتر تصاویر را نمایش دهد. با کم کردم نور صفحه از میزان مصرف انرژی کم کنید.

استفاده از شارژر و کابل شارژ اصلی:

تا حد امکان از شارژر و کابل شارژ خود گوشی استفاده کنید. کانکتور های  شارژر مدل گوشی شما متناسب با خود گوشی طراحی شده  و شارژ کردن با کابل های مشابه به مرور زمان باتری را تضعیف می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید