دلیل داغ شدن گوشی اندرویدی چیست و چگونه آن را برطرف کنید؟

دلیل داغ شدن گوشی چیست و چگونه آن را برطرف کنید؟

آیا گوشی اندرویدی شما بیش از حد گرم می‌شود؟ در اینجا دلیل داغ شدن گوشی شما، نحوه خنک کردن آن و جلوگیری از داغ شدن مجدد آن را توضیح دادیم.

گوشی شما بیش از حد گرم می‌شود. اما این خود به خود اتفاق می‌افتد یا یک برنامه خاص باعث آن می‌شود؟ در حال پخش ویدیو هستید یا هوا خیلی گرم است؟ تعیین دقیق دلیل داغ شدن گوشی هوشمند شما دشوار است.

وقتی موبایل شما خیلی داغ می‌شود سرعت آن کاهش می‌یابد. در برخی موارد، ممکن است به طور خودکار خاموش شود تا زمانی که خنک شود نمی‌خواهید یک تماس مهم را از دست بدهید!

بیایید نگاهی به نحوه تعمیر گوشی داغ شده کنیم.

نیاز به تعمیر موبایل داری!

اگه میخوای موبایلت تعمیر بشه، کافیه رو دکمه زیر کلیک کنی و فرم تعمیرات رو در کمتر از 1 دقیقه تکمیل کنی.

درخواست تعمیر موبایل

چرا گوشی شما بیش از حد گرم می‌شود؟

قبل از ادامه، ارزش این را دارد که وقت بگذارید و بررسی کنید که دلیل داغ شدن گوشی شما چیست؟ گوشی شما تحت استفاده معمولی نباید داغ باشد. اگر هست حتما یک مشکل وجود دارد.

احساس گرمای کم بعد از انجام یک بازی به مدت 15 دقیقه طبیعی است. اما اگر گوشی شما هشدار گرمای بیش از حد را نشان می‌دهد، یا متوجه شدید که دستگاه به طور شگفت انگیزی در لمس داغ است، باید آن را بررسی کنید.

احتمالاً قبلاً چند برنامه را بسته اید یا دستگاه خود را برای عیب یابی مجدد راه اندازی کرده‌اید. شاید حتی چند پیام خطا را در گوگل جستجو کرده باشید.

تقریباً هر بار، با مجموعه‌ای از دلایل قدیمی برای داغ شدن بیش از حد تلفن خود مواجه خواهید شد:

  • روشنایی صفحه نمایش شما خیلی زیاد است
  • Wi-Fi شما برای مدت طولانی روشن است
  • شما بازی‌های زیادی انجام داده اید

اما این دلایل به گوشی‌های قدیمی محدود می‌شود. هر گوشی هوشمندی که در بازار امروز وجود دارد با دلایل بالا نباید بیش از حد گرم شود. اگر گوشی جدید سامسونگ شما بیش از حد داغ شده است، احتمالاً دلیل دیگری دارد.

البته، مارک تلفنی که استفاده می‌کنید مهم نیست، اگر می‌خواهید بدانید چه چیزی باعث داغ شدن گوشی شما می‌شود و چگونه آن را متوقف کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

دلیل داغ شدن گوشی چیست و چگونه آن را برطرف کنید؟

اپلیکیشن‌هایی که باگ دارند می‌توانند باعث مشکل داغ شدن بیش از حد تلفن شوند.

داغ شدن گوشی ممکن است به دلیل یک یا چند برنامه باگ دار باشد. شاید برنامه جدیدی را نصب کرده باشید که به خوبی با گوشی شما اجرا نمی‌شود. شاید اپلیکیشنی که به طور مرتب استفاده می‌کنید به روز شده باشد و نسخه جدید باعث داغ شدن بیش از حد اندروید شده باشد.

به روز رسانی خودکار برنامه مفید است، اما گاهی اوقات باعث ایجاد مشکلاتی مانند این می‌شود.

شما دو راه حل دارید:

  1. برنامه مورد نظر را لغو نصب کنید.
  2. به روز رسانی آن را بررسی کنید.

به محض اینکه برنامه حذف شد، گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید و چند دقیقه صبر کنید و دوباره آن را بررسی کنید. اگر گوشی شما هنوز داغ است، راه حل دیگری را امتحان کنید.

استفاده زیاد از دوربین هم می‌تواند موبایل را بیش از حد گرم کند.

استفاده از دوربین فیلم‌برداری موبایل یا استفاده طولانی مدت می‌تواند منجر به داغ شدن بیش از حد دستگاه شود.

استفاده طولانی مدت از دوربین موبایل همیشه باعث داغ شدن گوشی نمی‌شود و معمولاً به عوامل دیگری هم بستگی دارد مثلا:

  • وضوح و نرخ فریم انتخاب شده
  • روشنایی صفحه نمایش
  • استفاده طولانی‌مدت از دوربین

به عنوان مثال، من اخیراً با استفاده از دوربین جلو یک ویدیو ضبط کردم و متوجه شدم که تلفنم خیلی زود داغ می‌شود.

برای جلوگیری از این اتفاق، مطمئن شوید که دوربین گوشی شما فقط در صورت نیاز استفاده می‌شود، صفحه نمایش خیلی روشن نیست و سعی نمی‌کنید با وضوح بیش از حد ضبط کنید.

چرا گوشی شما بیش از حد گرم می‌شود؟

شما آن را در نور مستقیم خورشید رها کردید. عوامل محیطی می‌توانند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما شوند.

قرار دادن گوشی در زیر نور مستقیم خورشید یک مشکل رایج است. مثلاً اگر در یک روز آفتابی گوشی روی داشبورد ماشین نصب شود، مطمئناً گوشی شما خیلی داغ می‌شود. در چنین سناریویی، از سیستم تهویه مطبوع وسیله نقلیه خود برای خنک کردن گوشی استفاده کنید.

در سایر حالات، گوشی را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید. اگر واقعاً نیاز به استفاده از آن دارید، سعی کنید آن را در سایه نگه‌دارید. وقتی کارتان تمام شد، با نگهداری آن در مکانی خنک، از داغ شدن بیش از حد گوشی خود جلوگیری کنید.

نرم افزارهای مخرب در دستگاه اندرویدی شما می‌تواند باعث گرمای بیش از حد شود. توسعه دهندگان نرم افزارهای مخرب به سلامت دستگاه شما علاقه‌ای ندارند. آنها فقط داده های شما را می‌خواهند.

نرم افزارهای مخرب ممکن است از طریق تبلیغات مخرب (تبلیغات بد) یا برنامه های جعلی از Google Play به دستگاه‌های Android حمله کند. سخت است که بدانیم این نرم افزارهای مخرب چه زمانی و کجا می‌توانند حمله کنند. در نتیجه باید یاد بگیرید که چگونه برنامه‌های خطرناک را شناسایی کرده و آنها را حذف کنید.

آیا قاب و کیف مخصوص ، گوشی شما را گرم می‌کند؟

اگر گوشی خود را در یک قاب نگه می‌دارید، این می‌تواند دلیل آن باشد. بسیاری از کیف ها از پلاستیک ساخته شده‌اند یا حاوی مقدار زیادی پلاستیک هستند. حتی آن‌هایی که با چرم ساخته شده‌اند نیز همین مشکل را دارند: تلفن عایق است و گرما را در داخل و خارج نگه می‌دارد.

به دلایل ایمنی، وقتی که تلفن گرم می‌شود (مخصوصاً در حین انجام وظایف با کارایی بالا)، باید گرما را از خود دور کند و وجود یک قاب ساخته شده از مواد عایق از این امر جلوگیری می‌کند. مثل ورزش کردن با کت دوبل است.

برای جلوگیری از داغ شدن گوشی از این طریق چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ برداشتن گوشی از قاب شروع خوبی است، اما اگر از این کار ناراحت هستید (شاید می‌خواهید ارزش فروش مجدد گوشی خود را به حداکثر برسانید)، این یک گزینه طولانی مدت نیست.

موبایل هنگام شارژ شدن بیش از حد گرم می‌شود؟ کابل شارژر خود را بررسی کنید.

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند منجر به داغ شدن بیش از حد گوشی اندرویدی شود، وضعیت باتری است. کابل شارژ نیز می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

اگر گوشی قدیمی‌تری دارید که بارها بیش از حد شارژ شده است (هرگز نباید آن را تا 100 درصد شارژ کنید؛ برای سالم نگه داشتن باتری، به طور مرتب 80 تا 90 درصد شارژ کنید)، در این صورت ممکن است گوشی هوشمند داغ شود.

گوشی‌ها نباید آنقدر داغ شوند که هنگام شارژ شدن مشکل ایجاد کنند. اگر این اتفاق می‌افتد، دلیل آن می‌تواند باتری آسیب دیده، کابل شارژ بی کیفیت یا مشکل در پورت باشد.

  • کابل و آداپتور برق را تعویض کنید.
  • باتری گوشی را تعویض کنید .
  • پورت شارژ را تعمیر کنید.

اگر گوشی آسیب دیده باشد، تعمیر باید از داغ شدن بیش از حد گوشی شما جلوگیری کند.

آیا وای فای و بلوتوث گوشی شما را بیش از حد گرم می‌کند؟

ممکن است گوشی هوشمند شما به دلیل استفاده بیش از حد خدمات آنلاین داغ شود. این شامل Wi-Fi و به ویژه اینترنت تلفن همراه است. دستگاه‌های قدیمی نیز ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از بلوتوث داغ شوند.

کاربران اندروید مستعد برنامه‌هایی هستند که از منابعی مانند CPU، Wi-Fi یا اینترنت موبایل استفاده می‌کنند. اگر برنامه ها به این شکل اجرا شوند، دستگاه شما داغ می‌شود.

تنظیمات باتری اندروید به شما این امکان را می‌دهد که تشخیص دهید چه برنامه‌هایی از منابع استفاده می‌کنند

(Settings > Battery > Battery Manager). این ابزار تشخیص می‌دهد که کدام برنامه ها باتری را خالی می‌کنند و به شما اجازه می دهد آنها را محدود کنید.

همچنین می‌توانید استفاده از داده‌ها توسط برنامه های خاص را نظارت کنید:

تنظیمات > برنامه‌ها و اعلان‌ها > (مشاهده) همه برنامه‌ها را باز کنید

برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید

روی Mobile data and Wi-Fi ضربه بزنید تا فعالیت آن را ببینید

برای غیرفعال کردن دسترسی به اینترنت، Background data را غیرفعال کنید.

استفاده از داده نامحدود را تغییر دهید تا هنگام استفاده از ویژگی ذخیره داده، داده ها را مجاز یا مسدود کنید، زیرا این می‌تواند روی باتری نیز تأثیر بگذارد.

چگونه گوشی بیش از حد گرم شده خود را تعمیر کنیم و آن را کارآمد نگه داریم

  • قاب گوشی را بردارید
  • برای غیرفعال کردن تمام اتصالات، حالت هواپیما را روشن کنید
  • آن را از نور مستقیم خورشید دور کنید
  • یک فن را به سمت تلفن خود هدایت کنید (اما آن را در یخچال، فریزر یا خنک کننده قرار ندهید)
  • روشنایی نمایشگر را کاهش دهید

پس از انجام این کار، باید بدانید که

 چگونه از داغ شدن مجدد گوشی خود جلوگیری کنید:

  • از حالت صرفه جویی در باتری استفاده کنید
  • برای حذف فایل‌های ناخواسته و بدافزارها، تلفن خود را تمیز کنید
  • استفاده از دوربین را کاهش دهید
  • استفاده از Wi-Fi، بلوتوث و GPS را کاهش دهید مگر اینکه نیاز باشد
  • کابل شارژ یا باتری را تعویض کنید یا به فکر تعمیر باشید
  • نه تنها گوشی شما در آینده داغ نخواهد شد، بلکه باتری آن باید بیشتر دوام بیاورد!

به عنوان یک ویژگی ایمنی، تلفن ها و تبلت ها طوری طراحی شده‌اند که در دمای شدید خاموش شوند. شما فقط باید منتظر بمانید تا دمای بالای گوشی کم شود تا موارد فوق را عملی کنید.

منبع : makeuseof.com

دیدگاهتان را بنویسید