آموزش تعویض تاچ گوشی سامسونگ Grand 2

آموزش تعویض تاچ گوشی سامسونگ Grand 2

تعویض تاچ گوشی

تعویض تاچ گوشی سامسونگ چگونه است؟

صفحه نمایش گوشی از چند بخش تشکیل شده است. وقتی صفحه نمایش گوشی دچار شکستگی می‌شود، بیشتر افراد تصور می‌کنند که تاچ یا گلس گوشی دچار شکستگی شده است درصورتی که صفحه نمایش گوشی دارای قسمت‌های مختلفی است که وظایف متفاوتی دارند. قبل از مشاهده ویدئوی نحوه تعویض تاچ گوشی، ابتدا با اجزای مختلف صفحه نمایش گوشی آشنا شویم.

اجزای صفحه نمایش گوشی

گلس ال سی دی

گلس ال سی دی یا ورق ال سی دی یک لایه شیشه‌ای و پوششی تاچ است. این گلس با لایه محافظت کننده متفاوت است و بر روی تاچ پرس شده است.

تاچ

تاچ، زیر گلس محافظ قرار گرفته و نسبت به فشارهای دست حساس است و محل فشار را به پردازنده انتقال می‌دهد. اگر تاچ از کار بیفتد آنگاه گوشی موبایل با لمس دست کار نمی‌کند. تاچ دارای یک کابل است که روی برد اصلی نصب می‌شود.

فریم

تمامی قطعات صفحه نمایش گوشی (گلس ال سی دی، تاچ، ال سی دی، بک لایت) روی فریم پرس شده‌اند و یک مجموعه واحد را تشکیل می‌دهد.

در صورتی که فشار یا ضربه‌ای به موبایل وارد شود، ممکن است تاچ بشکند و باید برای تعویض یا تعمیر آن به متخصصین خبره در این زمینه مراجعه کنید

ال سی دی

لایه‌ی دیگر صفحه نمایش گوشی، ال سی دی است که دقیقا در زیر تاچ قرار گرفته است. وظیفه اصلی ال سی دی نمایش تصویر است. ال سی دی هم دارای یک کابل ارتباط دهنده است که روی برد اصلی نصب می‌شود.

سیاه شدن صفحه نمایش و عدم نمایش تصویر نشان‌دهنده خرابی ال سی دی است.

بک لایت

در زیر ال سی دی مجموعه ای از چراغ‌های منور قرار دارد که نور پس زمینه یا بک لایت گفته می‌شود.

همین الان گوشیتو تعمیر کن!

گوشیت خراب شده و میخوای زود تعمیرش کنی!

کافیه وارد لینک زیر بشی و فرم تعمیرات موبایل رو پر کنی.

تعمیر فوری موبایل

برای دیدن نحوه تعویض تاچ گوشی موبایل samsung galaxy grand 2 می‌توانید ویدئو زیر را مشاهده کنید.

لینک آپارات

دیدگاهتان را بنویسید