انواع کابل های USB چیست؟

انواع کابل های USB چیست؟

انواع کابل های USB چیست؟

USB یا Universal Serial Bus ایجاد شد تا بتوان برای بسیاری از انواع دستگاه‌ها از طریق یک نوع پورت و کابل، اتصال برقرار کرد. هدف اصلی آن تبادل اطلاعات بود. امروزه کابل‌های USB نه‌تنها می‌توانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند، بلکه می‌توانند برق را نیز تامین کنند.

USB کابلی برای بسیاری از رابط‌های صوتی، لپ تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها است. این نه‌تنها انتقال داده و حداقل شارژ کانکتورهای USB قبلی را انجام می‌دهد، بلکه می‌تواند تا 100 وات برق برای یک دستگاه نیز تامین کند.

با این حال، کابل‌های USB دارای اتصالات مختلفی هستند که اکثر آنها با سایرین ناسازگار هستند. این باعث می‌شود که تعویض کابل USB یک کار مشکل ساز باشد، به خصوص زمانی که تفاوت بین هر کدام ممکن است برای افراد بی تجربه بی‌اهمیت به نظر برسد.

به عنوان مثال، در حالی که برای USB میکرو B و mini ممکن است از اصطلاحات مترادف استفاده کنند، شما نمی‌توانید به سادگی از یک دوشاخه برای اتصال به پورت دیگری استفاده کنید.

تغییرات و پیشرفت‌های اخیر در فناوری USB به این معنی است که می‌توانید از بین USBهای مختلف بهترین USB را انتخاب کنید. درک قابلیت‌های هر نوع کانکتور و استاندارد کابل می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک برای برنامه شما مناسب است.

انواع کابل های USB چیست؟

استانداردهای USB

مشخصات USB سرعت و عملکرد کابل را نشان می‌دهد و به عنوان استاندارد عملکرد نیز شناخته می‌شود.

USB 2.0

در سال 2002، USB 2.0، (High-Speed) معرفی شد. این نسخه با USB 1.1 سازگار است. سرعت اتصال دستگاه جانبی به رایانه شخصی را از 12 مگابیت بر ثانیه به 480 مگابیت در ثانیه یا 40 برابر سریعتر از USB 1.1 افزایش می‌دهد. نام پورت شامل “Enhanced”، “Enhanced Host” یا “Universal Host” خواهد بود.

USB 3.1 Gen 1 (همچنین USB 3.0 نامیده می‌شود)

USB 3.0 (SuperSpeed) (2008) پیشرفت‌های گسترده‌ای را نسبت به USB 2.0 ارائه می‌دهد. سرعت USB 3.0 تا 4.8 گیگابیت در ثانیه است که تقریباً 10 برابر USB 2.0 است. USB 3.0 یک گذرگاه فیزیکی را اضافه می‌کند که موازی با گذرگاه 2.0 است. USB 3.0 طوری طراحی شده است که با USB 2.0 سازگار باشد. نام پورت شامل USB 3.0 خواهد بود.

USB 3.1 نسل 2

USB 3.1 (SuperSpeed+) پهنای باند 10 گیگابایت بر ثانیه، توان عملیاتی 3.4 گیگابایت بر ثانیه و 900 میلی‌آمپر برق را برای دستگاه پایین دستی فراهم می‌کند. برخلاف USB 2.0، 3.1 Gen 2 کاملا دوبلکس است. استاندارد USB 3.1 Gen 2 با نسخه 3.1 Gen 1 (یا 3.0) و USB 2.0 سازگار است.

انواع کابل های USB چیست؟
انواع کابل های USB چیست؟

ما این راهنمای جامع را گردآوری کرده‌ایم تا با تمام تفاوت‌های ظریف بین انواع مختلف کابل‌های USB موجود در بازار آشنا شوید.

تعمیـرات گوشی موبایـل و تبلـت در تهران با کارشناسـان حرفه ای

نحوه تعیین استاندارد کابل USB مناسب مهم است که اتصالات میزبان و دستگاه را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که پورت‌های هر پایانه به درستی انتخاب شده‌اند، سپس مشخصات کابل USB را برای مطابقت با استاندارد عملکرد برنامه خود انتخاب کنید.

منبع :

blackbox.be/en-be

newnex.com/index.php

دیدگاهتان را بنویسید